tirsdag, 26. marts 2019

Hvem er TMPO? – CEO Bjarke Andersen forklarer og fortæller

CEO og partner Bjarke Andersen fortæller om, hvad TMPO er for en virksomhed: Hvad kommer TMPO af, hvad er TMPO i dag, og hvorfor det overhovedet giver mening at specialisere sig i at arbejde med andres kunder og medlemmer.

Bjarke Andersen sidder på sit kontor. Det er ikke en selvfølge, for ofte er han at finde i Berlin, Malaga eller en af TMPO’s andre afdelinger, som også skal passes. Men nu sidder han ved sin computer og bliver bedt om at fortælle, hvad det egentlig er for en virksomhed, han leder.

TMPO er en business process outsourcing virksomhed, starter han med at fortælle.

Listen af opgaver, TMPO har specialiseret sig i, er lang. Kundeservice, mødebooking, IT-løsninger, rekruttering, fundraising og salg er kernekompetencerne.

-  Vi løser opgaver for andre. Opgaver man som virksomhed eller organisation ikke har lyst eller kompetencer til at løse, og som man gerne vil overdrage til nogen, der er specialister i at løse de pågældende opgaver, siger Bjarke Andersen.

          Læs mere om TMPO her. 

Rammer bredt via specialister

Ud over at specialisere sig i mødebooking, fundraising, kundeservice, IT-løsninger og salg for andre virksomheder og organisationer, bruger TMPO mange kræfter på at rekruttere de rigtige medarbejdere – både til sig selv og til kunder, som har brug for hjælp til rekruttering.

- Vi har bygget et kæmpe maskineri for at sikre, at vi kan tiltrække alle de bedste medarbejdere fra hele Danmark og Skandinavien. Der er vores centre i Berlin og Malaga smarte. Både fordi vi kan specialisere medarbejderne i de forskellige centre. Men også fordi det er meget mere attraktivt for medarbejderne at arbejde i de byer, forklarer Bjarke Andersen.

Når nu I sigter så bredt inden for opgaveløsning og rekruttering, hvordan kan man så være sikker på, at I er dygtige til det hele? Kan det ikke blive en for stor mundfuld?

- Vi har en stor bredde i det, vi laver, men vores berettigelse er, at vi er specialister. Derfor har vi valgt at organisere os på en måde, så medarbejderne arbejder i centre, hvor de kan dyrke deres specialistkompetencer.

- Det er et godt spørgsmål, som mange stiller os, griner Bjarke Andersen og forklarer:

-  Vi har en stor bredde i det, vi laver, men vores berettigelse er, at vi er specialister. Derfor har vi valgt at organisere os på en måde, så medarbejderne arbejder i centre, hvor de kan dyrke deres specialistkompetencer. På den måde drukner man ikke i mængden. Både som kunde og medarbejder føler man sig som en væsentlig del af det, man laver.

Værdier hos TMPO

Værdier fylder meget i driften hos TMPO, fortæller Bjarke Andersen. Både når det gælder kunder og medarbejdere arbejder TMPO ud fra værdier som åbenhed, transparens, ærlighed og om at behandle hinanden godt.

          Få et overblik over værdierne hos TMPO her

- Som kunde er det enormt vigtigt, at man kan se hele vejen igennem, hvordan ens opgave bliver løst, uden hemmeligheder. Man kan eksempelvis se, hvad vi tjener på en aktivitet og så videre, forklarer Bjarke Andersen.

Samme værdier gælder i lige så høj grad, når det handler om medarbejdernes forhold til TMPO.

- Som medarbejder er det afgørende, så man altid ved, hvor man er, hvor god man er, hvad man er i gang med at lære, og hvis man er i tvivl om noget, kan man altid få svar, fortæller Bjarke Andersen.

TMPO blev stiftet i 1986. TMPO har mere end 400 medarbejdere ansat i Sverige, Tyskland, Spanien og Danmark.