10 gode råd til mødebooking


 

Vores erfaring går 30 år tilbage. Vi deler ud af et par gode råd.

  • Gør dit forarbejde grundigt. Udvælg og segmenter din målgruppe med omhu, så den bliver specifik og præcis for at sikre, at de rigtige emner udvælges.
  • Glem ikke at følge op på en kunde, som du har talt med eller besøgt. Det er en fejl, de fleste begår, hvis kalenderen er overbooket. Husk at gøre plads til at værne om de eksisterende loyale kunder.
  • Inddragelse er vigtigt! Hvis det er muligt, skal du som mødebooker altid inddrage vedkommende, som du booker møderne til. Dette for at sikre korrekt emneudvælgelse, og for at sikre at ramme plet med målgruppen.
  • Husk – Det er dig, der har efterspurgt et møde, ikke kunden! Kunden træffes midt i en travl hverdag, hvor tankerne er 100 andre steder, og selvom vedkommende er interesseret og siger "ja tak" til et møde, er der stor risiko for, at tidspunktet ikke bliver noteret ned i kalenderen. Derfor skal du sørge for at sende kunden en bekræftelse, hvis du vil højne din procent i afholdte møder. Gør gerne lidt ekstra ud af det – den må gerne være spændende eller sjov at modtage. Hvad med at medsende lidt inspirerende materiale? Gør brug af testimonials, der bekræfter kunden i, at han skal bibeholde sin aftale med dig.
  • Accepter, hvis kunden siger fra. Det højner kun kvaliteten af dine møder. Hvis de fortryder inden du har sat kurs imod dem, koster det dig trods alt ikke noget. I din bekræftelse (som ovenfor nævnt), er det endda en god ide at skrive, hvor og hvordan de aflyser mødet, såfremt de er nødsaget til det. Det er ikke hverken unormalt eller uacceptabelt, at 5-10% vælger at aflyse.
  • Hvis du har ansat en mødebooker, så sæt endelig tid af til engang imellem at overhøre nogle samtaler. Det er ikke for at skræmme mødebookeren eller sætte ham/hende under pres, men selvfølgelig for at have mulighed for at optimere, evaluere og tilrette dialogen. Du har helt sikkert noget at byde ind med, som mødebookeren ikke kunne have vidst.
  • Sørg for, at der er høj kvalitet i dine emner. Har du selv de emner, som skal ringes, så skal de være opdaterede til fulde. Skal du ud og købe dem, er det naturligvis vigtigt at tænke sig om. Overvej hvilke markeder, du vil i kontakt med, og hvilken pris, du er villig til at betale.
  • Fastlæg altid dit mål og behov fra start. Spørg dig selv: Hvad vil du have ud af hele processen? Hvad har ét møde af værdi? osv. Dit mål er forudsætningen for et godt afsæt og muligheden for at kunne evaluere processen for at optimere den til fremtiden.
  • Men start med at booke et møde med os. Når vi hos TMPO indgår aftaler med nye kunder omkring mødebooking, sørger vi altid for at lave konkrete beregninger med det samme. Vi stiller mange spørgsmål – for din skyld. På den måde kan vi nemlig lave præcise beregninger, så kan du som kunde ved 100%, hvad du går ind til. Desuden sørger vi altid for at afstemme forventninger. Vi indgår nemlig ikke et samarbejde for enhver pris. Både TMPO og DU som kunde skal have fuldt udbytte af samarbejdet. Tillid og troværdighed er det vigtigste.